Dhahab Ma'a al-Reeh (2 Vol.) ذهب مع الريح
Dhahab Ma'a al-Reeh (2 Vol.)  ذهب مع الريح
Item # 21189
$39.95
By:
Language: Arabic

Softcover

Translated to Arabic, 'Gone with the Wind', It's one of the most popular novel written by American writer Margaret Mitchell (1900 - 1949).

"The story is set in Clayton County, Georgia, and Atlanta during the American Civil War and Reconstruction era. It depicts the struggles of young Scarlett O'Hara, the spoiled daughter of a well-to-do plantation owner, who must use every means at her disposal to claw her way out of the poverty she finds herself in after Sherman's March to the Sea. A historical novel, the story is a Bildungsroman or coming-of-age story, with the title taken from a poem written by Ernest Dowson." (Goodreads)

More Information

select image to enlarge/scroll

Product Details

By:
Language: Arabic
Format: Softcover
Pages: 1596 pp in a 2 volume set
Publisher: Markaz al-Thaqafi al-Arabi, Beirut, 2014
Size: 14 x 21 cm
ISBN: 9789953688251
Topic: Selected Translation - Novel - America
$39.95

ذهب مع الريح هي الرواية الوحيدة لمارغريت ميتشل، ولكن يا لها من رواية!

منذ صدورها عام 1936، وحصولها على جائزة بوليتزر، تتصدر هذه القصة الرائعة لائحة الروايات الأكثر قراءة في العالم، وتُعتبر من روائع الأدب العالمي.

ترسم هذه الرواية لوحة تاريخية خالدة لمجتمع الجنوب الأمريكي، وتأخذنا إلى قلب الحرب الأهلية الأمريكية وما جلبته من مآسٍ وتحوّلات. ولكنها أيضاً قصة حب جمعت بين سكارلت أوهارا الثائرة وريت باتلر المغامر، وأدخلتهما إلى مصاف أشهر العشاق في تاريخ الأدب العالمي.

إنها رواية ملهمة بامتياز، تعرِّفنا إلى مجموعة من الشخصيات القويّة والرافضة للاستسلام للقدر رغم الضربات والمفاجآت التي تخبئها الحياة للإنسان أحياناً. وتجسّد شخصية سكارلت أوهارا وحدها درساً في المقاومة والبقاء وحب الحياة، فهذه الفتاة الجذابة الثرية، غير المهيأة لتصدي مصاعب الحياة، استطاعت أن تجد في طبيعتها وفي حبها لأرضها القوة اللازمة لمواجهة الحرب والمجاعة، رافضة الانهزام، ومتشبثة رغم كل شيء بأمل في المستقبل، وفي الغد، لأن ((غداً يوم آخر)).


Back to Top

Can't find what you need? Have questions?
Email us: admin@jarirbooksusa.com
Call us: 877-99-jarir Local: 714-539-8100


Jarirbooksusa.com - specializing in...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies