Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com
 

Muwafaqat fi Usul al-Shari'a (Assrya) الموافقات في أصول الشريعة

By: Shatibi, Ibrahim ibn Musa (d. 790/1388) شاطبي، إبراهيم بن موسىShare

Language: Arabic

Hardcover

4 volumes in one book. The Reconciliation of the Fundamentals of Islamic Law', An in-depth study of Usul al-Fiqh and Maqasid al-Shari'a, by Abu Ishaq al-Shatibi (d. 790/1388), the Andalusian Sunni Islamic legal scholar who followed the Maliki madhab. This book is an authority in understanding the objectives of the shari'a.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 4 volume in one
Publisher:al-Maktaba al-Assrya, 2008
Dimensions:17 x 24 cm
ISBN:9953432627
Topic:Early Work - Usul al-Fiqh - Islamic Law Studies

وصف المنتج

إن ما ذكره الشاطبي في هذه المؤلفات، يعتبر كوسيلة لاستنباط الأحكام من أدلة الشريعة، هذا لمن بلغ درجة الاجتهاد، وأما فائدته لغير المجتهد هو معرفته كيف استنبطت الأحكام؛ وهو في أجزائه الأربعة فقه في الدين وعلم بنظام الشريعة، ووقوف على أساس التشريع، فإن لم يصل القارئ منه إلى الاتصاف بصفة الاجتهاد، والقدرة على الاستنباط، فإنا نصل منه إلى معرفة مقاصد الشارع، وسر أحكام الشريعة، وإنه لهدي تسكن إليه النفوس، وإنه لنور يشرق في نواحي قلب المؤمن، يدفع عنه الحيرة، ويطرد ما يلم به من الخواطر، ويجمع ما زاغ في المدارك، فلله ما أفاد الشريعة الإسلامية هذا الإمام رضي الله عنه.
US$32.00
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries