Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Sa'at al-Qadr fi Tarikh al-Bashariyah (Sternstunden der Menschheit ) ساعات القدر في تاريخ البشرية

By: Zweig, Stefan (Austria 1881-1942)Share

Language: Arabic

Softcover

Now Translated to Arabic, Decisive Moments in History (German: Sternstunden der Menschheit) a 1927 history book by the Austrian writer Stefan Zweig. First translated to English in 1940 as The Tide of Fortune: Twelve Historical Miniatures. The miniatures relate historical events that changed the world.

Arabic Edition

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Zweig, Stefan (Austria 1881-1942)
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 367 pp
Publisher:Dar al-Mada 2005
Dimensions:14 x 21 cm
ISBN:284305773X
Topic:History - Important Moments

وصف المنتج

إذا نشأت في الفن عبقرية تخطت العصور: فإنها تحدث في ساعة في تاريخ البشرية تنشىء حسماً يمتد على مدى عقود من الزمان وقرون. ومثلما يحدث في أضيق حيز من الزمان، وما يجري، في العادة مسرحياً بعضه إثر بعض، أو بعضه إلى جانب بعض، فإنه ينضغط في لحظة واحدة، تحدد كل شيء، وتفصل في كل شيء. كلمة نعم واحدة، أو كلا واحدة، أو لما يئن الأوان، أو فات الأوان، تجعل من هذه الساعة ساعة حاسمة لا رجعة فيها، على مدى مئة جيل، وترسم معالم حياة فرد، أو شعب، بل مسيرة المصير للبشرية بأسرها. وبذلك كان من أهم ما تناوله الكتاب: هرب إلى الخلود, فتح القسطنطينية, انبعاث جورج فريدريش هيندل, عبقرية ليلة, دقيقة واترلو في تاريخ العالم, مرثية ماريينباد, اكتشاف إلدورادو, لحظة بطولية, الكلمة الأولى عبر المحيط, الهرب الى الله, الكفاح من أجل القطب الجنوبي, القطار المختوم, شيشرون, ويلسون, تعقيب المحرر.
US$12.00
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries