Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Shab Sharluk Hulmz: Niran al-Tamarrud (Rebel Fire) الشاب شارلوك هولمز - نيران التمرد

By: Lane, Andrew أندرو لينShare

Language: Arabic

Softcover

Translated to Arabic from the Young Sherlock Holmes Series by Andrew Lane. 'Rebel Fire' (also titled 'Red Leach'). Sherlock knows that adults keep secrets. But he didn’t expect to find the world’s most famous assassin, apparently living in Surrey when he’s meant to be dead – and his own brother somehow involved.

Arabic Edition of 'Young Sherlock Holmes: Rebel fire' A dead man walking. A scarred face. A crime that shattered a country.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Lane, Andrew أندرو لين
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 334 pp
Publisher:ASP, Beirut, 2015
Dimensions:14 x 21 cm
ISBN-13:9786140114470
Topic:Young Adult Mystery

وصف المنتج

في المغامرة الثانية للشاب شارلوك هولمز «نيرانُ التَمرُّد» يبدو هنا – في الرواية – على يقين أن البالغين يحفظون الأسرار. ولكنه لمي توقع العثور على المجرم الأكثر شهرة في العالم مقيماً في "ساري"، بريتش كولومبيا، يبدو، في حين أنه اعتُبر ميتاً؛ وشقيقه متورط في الأمر بطريقة ما.

عندما لا يطلعك أحد على الحقيقة، يتعين عليك أحياناً المجازفة لاكتشافها بنفسك. هكذا بدأت المغامرة التي حملت شارلوك هولمز إلى أميركا، إلى وسط شبكة مميتة، حيث الموت والحياة رخيصان، وللحقيقة ثمن لا يدفعه أي شخص عاقل.

«نيرانُ التَمرُّد» رواية تجمع بين الغرابة والرعب، ولئن كان الخيال عادة يفتح آفاقاً رحبة للسّرد، فإنه في هذه الرواية يقترح الكتابة في عوالم مغلقة موصدة الأبواب؛ ليس بإمكان غير شارلوك هولمز فتحها!!

يذكر: أن "أندرو لين" مؤلف الرواية هو كاتب وصحفي. كان طوال حياته من المعجبين بشخصية شارلوك هولمز، شغفه بالروايات الأصلية التي ألفها السير آرثر كونان دويل، وعزمه على ابتكار شخصية شارلوك هولمز في سن المراهقة، مكناه من العمل على إرث كونان دويل، لإعادة إحياء شخصية المحقق الأكثر شهرة في العالم؛ ولكن كشاب في سن المراهقة، لاقى عمله نجاحاً تجارياً كبيراً، ونال إشادة النقاد. يعيش أندرو لين في دورست مع زوجته وولده.

تتألف سلسلة كتب "الشاب شارلوك هولمز" من الروايات الآتية: "سحابة الموت"، "نيران التمرد"، الجليد الأسود"، "عاصفة اللهب"، "لدغة الأفعى"، "حد السكين"، و"برودة القبر".


More Information

When no one will tell you the truth, sometimes you have to risk all to discover it for yourself. So begins an adventure that will lead Sherlock to America, to the centre of a deadly web – where life and death are cheap, and truth has a price no sane person would pay.
US$16.50
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries