Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com
 

Taghlib A'la al-Ikti'ab Bisur'ah تغلب على الاكتئاب بسرعة

By: Massey, Alexandra أليكساندرا ماسي

Share

Language: Arabic

Softcover

تغلب على الاكتئاب بسرعة 10 خطوات لتصبح شخصا أسعد

إن هذا الكتاب موجه إلى من يعانون الاكتئاب، ولا يجدون سبيلًا للخلاص منه؛ فهو معني بالمصابين به لأسابيع، أو شهور، أو سنواتٍ، كما حدث معي. ويهدف إلى أن يكون المرشد في رحلة لا بد من أن نخوضها، إذا أردنا التغلب على الاكتئاب نهائيًّا وبسرعة.

ويعتقد بعض العاملين في مجال الطب أن مرض الاكتئاب ناتج ببساطة عن اختلال توازن كيمياء المخ. وعلى الرغم من هذا الاعتقاد، يتناول المريض، مثلي، أحيانًا، مضادات الاكتئاب، ولكنها تصبح عديمة المفعول على المدى الطويل، وحينها يكتشف أن التغلب على الاكتئاب ليس بسهولة وبساطة تناول حبة الدواء فحسب. ولا أنكر بهذا ضرورة تناول مضادات الاكتئاب لبعض المرضى في مراحل معينة من الاكتئاب الحاد، ولكن من خلال تجاربي، اكتشفت أن ماهية الاكتئاب تتجاوز توصيفها المبسط بكونها مجرد اختلال توازن كيمياء المخ؛ فالاكتئاب هو علة انفعالية تستنزف الحياة من المريض، وتخلف وراءها شعورًا بالعجز، واليأس، والانهزامية؛ لذلك أود بهذا الكتاب تعريفك بالخطوات التي يمكنك اتخاذها لمعالجة الاكتئاب حين يداهمك، وحماية نفسك من الوقوع في قبضته مرة أخرى، وأنا أعلم جيدًا أن هذه الخطوات ستجدي نفعًا؛ لأنني قد سرت في الطريق نفسه يومًا ما.


Translated to Arabic, 'Beat Depression Fast: Ten Steps to a Happier You'. Alexandra Massey distills the essence of Positive Psychology, an approach which emphasizes what's right about us rather than what's wrong, and combines it with an emphasis on the importance of acceptance of who we are in order to stop harmful self blaming.

Arabic Edition

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Softcover
Pages: 229 pp
Publisher: Jarir Bookstore, Saudi Arabia, 2018 Arabic Edition, c.2014
Product Dimensions: 13.5 x 21.5 cm
ISBN-13: 6281072065102
Topic: Self Help - Depression

From English Edition:

Alexandra Massey distills the essence of Positive Psychology, an approach which emphasizes what's right about us rather than what's wrong, and combines it with an emphasis on the importance of acceptance of who we are in order to stop harmful self blaming. The book is both authoritative and empathetic - the author knows how you feel now and she also knows how you can feel better, sooner. Beat Depression Fast provides a ten-step program the reader can follow in an easy, straightforward sequence that builds on their skills and strengths. The ten steps include: Acceptance Managing your emotions Using the power of your mind to better manage your mood Focusing on the here and now Bodywork - including diet, exercise and relaxation Healing the inner child Recognising your stumbling blocks Learning the importance of self-forgiveness.

US$12.95
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Email us: admin@jarirbooksusa.com
Call us: 714-539-8100


Jarirbooksusa.com - specializing in...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies