Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Hikayat al-Fata Alladhi Lam Yadhaku Abadan حكاية الفتى الذي لم يضحك أبداً

By: Haboush, Mahmud محمود حبوشShare

Language: Arabic

Softcover

يولد في قرية صغيرة في الساحل الفلسطيني في القرون الوسطى طفل أُعجوبة، فهو لا يبكي عندما يلتقط أنفاسه الأولى، ولا يضحك بعد ذلك، ويخلو قلبه من المشاعر التي يختبرها البشر من حزن وفرح وخوف وغضب. تعرض "حكاية الفتى الذي لم يضحك أبداً"، وهي الأولى لكاتبها الفلسطيني محمود حبوش، لجزء من حياة هذا الفتى الذي لا اسم له، وكيف تسير به الأقدار ليصبح عالماً كبيراً في بلاط أمير حلب. وخلال رحلته هذه، يتعرف القارئ على دواخل نفس "من لا يضحك"، ونظرته إلى الحياة والدين ومكان الإنسان في هذا العالم. يؤطر الكاتب روايته بمقدمة توحي بأنه وقع على مخطوط نفيس قام بتحقيقه تحقيقاً غير تقليدي؛ مع العلم أن النص بكامله هو من وحي خياله.

'The Tale of the Boy Who Never Laughed', a novel in the Arabic language by Palestinian writer and journalist Mahmud Habbuch. A boy is born in a small village on the Palestinian coast. He does not cry, does not laugh, and is free the emotions people experience: feelings of sadness, joy, fear, and anger. But what is his predestination? Through the narrative, with language and style rooted from a different and older era, the reader will learn of the inner self.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Haboush, Mahmud محمود حبوش
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 142 pp
Publisher:ASP, Beirut, 2019
Dimensions:14 x 20 cm
ISBN-13:9789948383642
Topic:Arabic Fiction - Palestine
US$11.95
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries