Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Baynama 'Arqad Muhtadirah بينما أرقد محتضرة

By: Faulkner, William (1897 - 1962) ويليام فوكنرShare

Language: Arabic

Softcover

من الروايات التي يصعب على الإنسان قراءتها، دون الإنغماس فيها ودون الإحساس مع أبطالها، ويصعب على الإنسان أيضاً أن يتساءل لماذا جُعلت واحدة من روائع الأدب الأميركي. "ويليام فوكنر" رابح جائزة نوبل للآداب، قالت النقاد فيه ما لم تقله بكاتب أميركي آخر؛ خلال ستة أسابيع من صيف عام 1929، كتب المؤلف روايته هذه التي تهز المشاعر والأحاسيس، هي رواية جمعت بين البساطة والتألق، بحيث اعتبرها النقاد من روائع الأدب العالمي. عبر "ويليام فوكنر" في روايته هذه عن أحاسيس المجتمع الأميركي وموقفه من الموت، فإذ بنا نرى أناساً يرهبونه وآخرين يقفون حيارى أمامه، إنما ما من أحدٍ وقف هازئاً ضاحكاً. إنها رواية تُقرأ من الصفحة الأولى حتى نهايتها ولا يمل منها.

Translation of Faulkner's classic ' As I lay Dying' a masterpiece of American Literature. A Southern Gothic novel set in Mississippi, using a stream of consciousness narrative method, the novel tells a story of a poor rural family. First published in 1930, told in the context of the dying and death of Addie, a family member.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Faulkner, William (1897 - 1962) ويليام فوكنر
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 256 pp
Publisher:Dar al Mada, Beirut 2017 Arabic Edition
Dimensions:14 x 20 cm
ISBN-13:9782843062230
Topic:Selected Translation - American Literature - Southern Gothic Novel
US$14.95
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries