Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com
 

Usul al-Fiqh (hc, madar) أصول الفقه

By: Abu Naji, Abd al-Salam عبد السلام أبو ناجيShare

Language: Arabic

Hardcover

Seeing the need to facilitate the understanding of Islamic jurisprudence and present it in a modern manner, Dr. Abd al-Salam Abu Naji has written this book in this context. He discusses the rules of the science of fiqh, with the information the student needs, with easy words A helpful work for students with interests for private or public usage, a useful tool to unlock this essential science.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 400 pp
Publisher:Dar al-Madar al-Islami, 2002
Dimensions:17 x 24 cm
ISBN:9959291596
ISBN-13:9799959291591
Topic:Science of Islamic law

وصف المنتج

إذا كان علم أصول الفقه ضرورياً لاستخراج الأحكام الشرعية، وعدة لازمة لكل فقيه، تبقى الشكوى من صعوبة متونه واستغلاق كتبه قائمة، الأمر الذي يجعل الحاجة لتيسير مباحثه وتقديمها في ثوب عصري ملحة وضرورية.وكتاب" أصول الفقه" للدكتور عبد السلام أبو ناجي يأتي في هذا السياق، جمع فيه مؤلفه- وهو المتمرس في هذا العلم دراسة وتدريساً- كل ما تمس إليه حاجة الطالب من قواعد هذا العلم ومباحثه، مع سهولة عبارة وإيجاز غير مخلَّ، عساه يكون عوناً للطلاب خاصة والمهتمين عامة في فتح مغاليق هذا العلم الضروري.
US$20.00
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries