Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com
 

Awlamat al-Islam عولمة الإسلام

By: Roy, Olivier / Translation: Lara Maaluf

Share

Language: Arabic

Softcover

Translated to Arabic, 'Islam mondialisé' (Globalized Islam: The Search for a New Ummah) by Olivier Roy (1949-). 'In this brilliant exegesis of the movement of Islam beyond traditional borders and its unwitting westernization, Olivier Roy argues that Islamic revival, or "re-Islamization," results from the efforts of westernized Muslims to assert their identity in a non-Muslim context.'(Columbia University Press)

Arabic Edition

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Softcover
Pages: 222 pp
Publisher: Dar al-Saqi, London, 2003
Product Dimensions: 17 x 24 cm
ISBN: 1855167700
ISBN-13: 9781855167704
Topic: Islam - Globalization - Renewal

وصف المنتج

غالباً ما يرى الغربيون في الإسلام دين صلابة وهوية ودينامية، وقد يشاطرهم المسلمون المتشددون هذه الرؤية عندما يفاخرون بإعادة أسلمة المجتمعات والأفراد المسلمين. إلا أن أوليفيه روا يشكك جذرياً في هذه النظرية، ويرى أنه سواء أكان النقاش عن أشكال عنيفة أم معتدلة، فالغرب والعولمة والفردانية تقع حتماً في صلب عملية إعادة الأسلمة.

وشكّل الترويج عبرالإنترنت، كما العمل السياسي، نموذجين غربيّين للنضال. فعناصر الدين الجديدة في الغرب هي التي تهيمن في مجال إعادة الأسلمة، ولو كان هذا الأمر في غفلة عن النشطاء الإسلاميين: تفتُّح الأفراد، المواقف الفئوية وفبركة المذاهب والتصرفات، على خلفية من الجهل.

وبعيداً عن أن تكون تعبيراً عن "صدام الحضارات"، تشكل التوترات المتعلقة بالإسلام اليوم أعراضاً لتغريبه، كما للأزمات الناتجة عنه، يصعب عليه التعايش معها.

US$12.00
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Email us: admin@jarirbooksusa.com
Call us: 714-539-8100


Jarirbooksusa.com - specializing in...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies