Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com
 

Silsilat Madrasah al-Du'ah (2 vol) سلسلة مدرسة الدعاة، فصول هادفة في فقه الدعوة والداعية

By: Alwan, Abd Allah Nasih (1928-1987) عبد الله ناصح علوانShare

Language: Arabic

Hardcover

يبرز الكتاب أن الدعوة إلى الله عز وجل هي مهمة جليلة، فهي مهمة الرسل والأنبياء الذين هم خيرة الله من عباده، وسفراؤه إلى خلقه، وهي أيضا مهمة خلفاء الرسل، وورثتهم من العلماء العاملين، والدعاة المخلصين الصادقين، وهي أفضل الأعمال بعد الإيمان بالله تعالى ؛ لأن ثمرتها هداية الناس إلى الحق وتحبيبهم في الخير وتنفيرهم من الباطل والشر، وإخراجهم من الظلمات إلى النور، ولذلك يبرهن على أن الدعوة إلى الله ليست بالأمر الهين الذي يقابل بالإغضاء والسكوت، أو الموافقة والقبول، وكما يوضح أن هذه الدعوة العظيمة تحتاج إلى دعاة أقوياء وهداة أشداء ومبلغين صابرين يتناسبون مع عظمتها، قادرين على أن يمدوا أشعة ضيائها في أنفس الناس وعقولهم وضمائرهم .

In a two volume set, 'School for Preachers Series: Meaningful classes in the jurisprudence of Dawah (the call) and the Preacher'. This work is by the 20th Century Syrian Muslim scholar Abd Allah Nasih Alwan (1928-1987). He provides the jurisprudence of dawah and stresses its importance. He discusses the role of the preacher in setting high standards, and looks at obstacles and solutions to overcome them.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 974 pp in 2 volumes
Publisher:Dar al-Salam, Cairo, 1997
Dimensions:17 x 24 cm
Topic:Islamic Studies - Dawah
US$39.50
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries