Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com
 

Maraya al-Dhakirah : Sard مرايا الذاكرة : سرد

By: Oumlil, Ali علي أومليل‎‎Share

Language: Arabic

Softcover

'Memory Mirrors: A Narrative' by the prominent Moroccan thinker, diplomat, scholar and writer, Ali Oumlil (b. 1940). These writings are part biographical, part memoirs and reflections on scenes and happenings in Morocco.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 160 pp
Publisher:Markaz al-Thaqafi al-Arabi, Beirut, 2016
Dimensions:14 x 21 cm
ISBN-13:9789953688091
Topic:Narrative - Reflections - Morocco

وصف المنتج

تحضر من حين لآخر ملامح السيرة الذاتية، لكن بصورة متشظية تنحو في أغلب الأحيان منحى الاستطراد والتداعي. ويقيم الكاتب نوعاً من التناوب بين ضمير المتكلم وبين خطاب يوحي بوجود مسافة مع سارد مفترض. هناك فضاءان يرسمهما أومليل بأسلوب التداعي. ففي جبال منطقة سوس، توجد قرية الأجداد الأمازيغية التي كان المؤلف يزورها بانتظام في عطلة الصيف، وكان أهلها “لا يعرفون حتى أسماء أغلب بلاد المسلمين، ولا شيء عن أخبار العالم إلا ما يخبرهم به قادم من المهاجرين إلى مدن الداخل”. والقنيطرة هي مدينة النشأة. يسترجع أومليل تأسيسها من طرف مؤسس نظام الحماية، ومشاهد المجاعة الكبرى التي اجتاحت المغرب في أواخر الحرب العالمية الثانية.
US$11.95
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries