CARTCART
MENUMENU -مكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Awdat al-Amir al-Shab عودة الأمير الشاب

By: Roemmers, Alejandro Guillermo اليخاندرو غييرمو رومرس Share

Language: Arabic

Softcover

رواية لاقت نجاحاً هائلاً في العالم أجمع،
في «عودة الأمير الشّابّ» يقدّمُ لنا الكاتب اليخاندرو غييرمو رومرس روايةً روحية مدهشةً تتناول الكثير من القيم الإنسانيّة.

رجل يسافر وحيداً عبر صحراء باتاغونيا فيصادفُ على الطريق شاباً منهكَ القوى ويقرر مساعدته فيقلّه بسيّارته، وهو لا يعلمُ أنّ هذا الشّابّ الغامَضَ أميرٌ يعودُ إلى الأرضِ بعد زمن طويل. وخلال الرّحلةِ تقعُ أحداثٌ شائقة ويدور حوارٌ ممتع بين الاثنين هو في الواقع تأمّلٌ عميق وشعريّ حول الحياة بتناقضاتها وإشكاليّاتها الأزليّة. حوارٌ بين اليأس والأمل، والشّكّ والايمان، والطفولة والنضج، والقول والفعل..إلخ.

Translated to Arabic, «The Return of the Young Prince» (El regreso del Joven Príncipe) by Argentine author, Alejandro Guillermo Roemmers, with translation of Noha Abu Arqub.

Few stories are as widely read and as universally cherished by children and adults alike as The Little Prince. But even princes from faraway planets eventually grow up. No longer content with his tiny planet, the young prince sets off once again to explore the universe.

And so begins another remarkable journey into the secrets and joys of living a meaningful life. A charming fable for all ages, this wonderful follow-up to the beloved classic overflows with love and wisdom, a true celebration of life as it should be lived in all its beauty and joy.

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Roemmers, Alejandro Guillermo اليخاندرو غييرمو رومرس
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 122 pp, illustrations
Publisher:al-Ahlia Publishing, Amman, Jordan, 2020
Dimensions:13.5 x 21.5 cm
ISBN-13:9789957393267
Topic:Translated Literature - Novella - Argentine - Juvenile Literature Pre-Teen up

وصف المنتج

اليخاندرو غييرمو رومرس شاعرٌ وكاتب ورجل أعمال أرجنتيني بارز، ولد في بيونس أيريس عام 1958. عُرِفَ شاعراً منذ شبابه حيث نشرت قصائده في إسبانيا وإيطاليا وأمريكا اللاتينية، وحصل على العديد من الأوسمة والجوائز، منها جائزة نادي القلم عام 2008 وجائزة ميغيل ايرناندث عام2009 في إسبانيا. وله إسهامات في المسرح والموسيقى، يرأس رومرس " المؤسسة الأرجنتينية من أجل الشعر" وهو أستاذ فخريّ في العديد من الجامعات في أمريكا اللاتينية. ومن بين أعماله الأخرى نذكر "مرساة عابرة" 1995. و"النظرة المفردة" 2014، و"سونيتات الحبّ الكامل"

Awdat al-Amir al-Shab  عودة الأمير الشاب
US$13.95

Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@jarirbooksusa.com
Or Call: 714-539-8100
Jarirbooksusa.com
Proud to Specialize In...
Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100