Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com
 

Judhur al-Arabiyah lil-Ra'smaliyah al-Urubbiyah الجذور العربية للرأسمالية الاوروبية

By: Heck, Gene جين هيك

Share

Language: Arabic

Softcover

يضم كتاب "الجذور العربية للرأسمالية الأوروبية" ستة فصول تحليلية أساسية بالإضافة إلى ملاحق موثّقة تعرض لانطلاق نهضة أوروبا التجارية في القرن الثاني عشر.

وقد أقرّ المؤلِّف، جين هيك، مستخدماً أساليب التاريخ الاقتصادي الكلاسيكية بأن المرحلة الإقطاعية الانتقالية التي مرّت بها أوروبا بالإضافة إلى قوانين تدخل الدولة في الأعمال الاقتصادية كانت هي المسئولة عن تخلّفها وليس التغيير في قواعد التجارة الدولية التي كان يسيطر عليها المسلمون.

ويشرح المؤلِّف - وفق مؤسسة "كلمة" - كيف أن المبادئ الاقتصادية الإسلامية وفّرت المنطق الإيديولوجي الذي زوّد أوروبا بالوسائل اللازمة للخروج من ثلاثة قرون من اقتصاد العصور المظلمة ممّا جعل الغرب قادراً على الحصول على الأدوات الرأسمالية الأساسية.


Translated to Arabic, 'Charlemagne, Muhammad, and the Arab Roots of Capitalism'. Gene W. Heck explores the role of Islam in precipitating Europe`s twelfth century commercial renaissance. Determining that Europe`s medieval feudal interregnum was largely caused by indigenous governmental business regulation and not by shifts in international trade patterns, he demonstrates how Islamic economic precepts provided the ideological rationales that empowered medieval Europe to escape its three-centuries-long experiment in "Dark Age economics"– in the process, providing the West with its archetypic tools of capitalism. (from English Edition)

Arabic Edition

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Softcover
Pages: 495 pp
Publisher: Arab Scientific Publishers, Beirut, 2008
Product Dimensions: 15.5 x 22 cm
ISBN-13: 9789953872896
Topic: History - 12th Century Europe - Islamic Influences

US$24.95
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Email us: admin@jarirbooksusa.com
Call us: 714-539-8100


Jarirbooksusa.com - specializing in...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies