Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Min al-Hayt al-Buraq ila Jadar al-Arab من حائط البراق الى جدار العار

By: Abd al-Aziz, Zeinab زينب عبد العزيزShare

Language: Arabic

Softcover

من حائط البراق الى جدار العار : الذي سماه اليهود ظلماً وعدواناً حائط المبكى

يتضمن الوثائق التي تثبت ملكية المسلمين لحائط البراق ومحاولات اليهود المستمرة للسطو عليه كما يتضمن نبذة عن تاريخ القدس الشريف عبر العصور إلى أن تمت محاصرتها بجدار العار.. وثائق، تواريخ واحداث تثبت كيف تولدت ونمت فكرة غرس الكيان الهصيوني في أرض فلسطين لتحويلها إلى " أرض بلا شعب لشعب بلا أرض" كما أعلنها الغاصبون.. إنها بعض وثائق مجزرة من أكبر مجازر التاريخ الحديث إنسانيا وحضاريا والتي بدأت بتواطؤ أنفار من الغرب والشرق، ولا تزال تتواصل في إصرار غريب بعد أن جاهد كل مشارك بطريقته في طمس معالم الحقيقة بالأكاذيب والخدع والتحايل أو حتى بمجرد الصمت وغض البصر. ويالها من خيانة جماعية، موحدة، لاقتلاع شعب ودفن قضيته في لا مبالاة منفردة..


From the wall of the brightness to the wall of shame: which the Jews called injustice and aggression against the Wailing Wall. By the well-known university professor, researcher, and artist, Zeinab Abd al-Aziz. The author attempts to show the falsification of history behind Jerusalam, the Western Wall, and the Arab and Muslim presence.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Abd al-Aziz, Zeinab زينب عبد العزيز
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 256 pp
Publisher:Dar al-Kitab al-Arabi, Beirut, 2004
Dimensions:16.5 x 23.5 cm
ISBN:977376074x
ISBN-13:9789773760748
Topic:History - Jerusalem - Western Wall - Controversial
US$9.95
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries