Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Ala Tariq al-Tafsir al-Bayani (4 vol) على طريق التفسير البياني

By: Samarra'i, Fadil Salih (b. 1933) فاضل صالح السامرائيShare

Language: Arabic

Hardcover

خطوة على طريق «التفسير البياني» الذي يبيّن أسرار التركيب في التعبير القرآني، انصبَّت فيه عناية المؤلف على بيان أسرار التراكيب القرآنية من الناحية البيانية. وهذا النوع من التفسير يحتاج إلى التبحّر في علوم العربية، للاستدلال على الإعجاز الذي هو مناط التحدّي الدالّ على كمال قدرة الله تعالى وعجز البشر أمامه، والذي أوضحه المؤلف بأوضح عبارة وأجود أسلوب. صَدَّرَ الكتابَ ببحثٍ في ما يحتاج إليه المتصدي للتفسير البياني والتشابه والاختلاف في التعبير القرآني، ثم اختار سورًا من القرآن لتفسيرها. الكتاب جدير بالوقوف عليه، فإنه حَمَلَنا على التبصّر بمعاني الآيات التي أبانَ المؤلف عن بيانها بأجلى بيانٍ.

In a Four Volume set, an study of language and expressions in the Qur'an, by Dr. Fadil Salih al-Samarra'i (b. 1933, Samarra, Iraq) a specialist on Arabic grammar and Qur'anic expression. The book researches what is needed to observe for interpretation, and similarities and differences in the Qur'anic expressions, with Sura's from the Qur'an as explanation.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Samarra'i, Fadil Salih (b. 1933) فاضل صالح السامرائي
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 1656 pp in 4 Volumes
Publisher:Dar Ibn Kathir, Beirut 2017
Dimensions:17 x 24 cm
ISBN:9786144152676
ISBN-13:9786144152676
Topic:Qur'an Studies - Language - Arabic Grammar
US$75.00
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries