Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com
 

Ayyuha al-Walad al-Muhhib أيها الولد المحبّ

By: Ghazali, Abu Hamid (1058-1111 CE) أبي حامد الغزاليShare

Language: Arabic

Softcover

"إن في النصيحة كفاية لأهل العلم، وتعد هذه الرسالة الصغيرة من أهم النصائح التي أجاب بها الإمام الغزالي على أحد طلابه النابهين الذين اشتغلوا بالتحصيل وقراءة العلم وطلب منه أن يعلمه شيئاً ينفعه في غده ويؤانسه في قبره، وأن يخبره بما لا ينفعه حتى يدعه فكتب الإمام الغزالي تلك الورقات التي عرفه فيها عن النصيحة وأهميتها وكيف تكون وما هي الأعمال الصالحة والطالحة وأمثلة ذلك وما هو العمل المقرب لله تعالى، وأهمية العمل للآخرة، وكيف تكون نية التعلم والعلم النافع وأن العلم لا بد وأن يكون مقرونًا بالعمل وأن خلاصة العلم في الطاعة والعبادة، وأن يكون القول كالفعل وغيرها من النصائح المفيدة النافعة ." (Goodreads)

Dear beloved son, a response to a student asking for advice, by Abu Hamid al-Ghazali (1058-1111 CE). These are letters of advice from al-Ghazali to his student, on various matters with the purpose of guidance o the correct path. Each letter began with 'Dear Beloved Son'.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 66 pp
Publisher:Dar Ibn Hazm, Beirut 2011
Dimensions:9.5 x 13 cm
Topic:Early Work - Islam
US$2.50
Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions? Send an email: admin@jarirbooksusa.com Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries