CARTCART
MENUMENU -مكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Khawf min al-Mawt الخوف من الموت

By: Jong, Erica (1942 - ) اريكا يونغ
Share

Language: Arabic

Softcover

إنَّ الخوف من الموت تُثبت مكانة إريكا يونغ الراسخة». - ذا غلوب أند ميل(كندا) «لقد اكتسبت [يونغ] إعجابي بصدقها، وحسّها الفكه، وشغفها...إنها ككاتبة ما زال لديها الكثير لتقوله». - ذا غارديان(بريطانيا) «إنَّ يونغ تومض، تتحرك برشاقة وهي مُضحكة جداً بالإضافة إلى كونها ذكيّة وحكيمة... لقد ابتكرتْ صوتاً في السرد حميماً ومباشراً بصورة خارقة، حتى يكاد المرء ينسى أنَّ هذا الأداء البارع والواثق هو عمل أدبيّ. إنَّ يونغ منارة تضيء لأجيال عديدة من القرّاء، وروايتها الأولى بعد مرور أكثر من عقد من الزمان سوف تعِدُ بالكثير من الإثارة». - بوكْليستْ(مراجعة تحمل نجوماً) «منذ البداية اندفعتْ يونغ إلى المقدِّمة، قائدة جيل ما بعد الحرب العالمية الثانية إلى حيث يخشى أنْ يطأ... حتى وهي في سبعينيات عمرها، تبقى يونغ المُغامِرة المتهوِّرة، الشهوانيّة، التي يمكن لجبناء العالم أنْ يتبوّلوا عليها، لكنها لا تنوي أنْ تدع هذا يوقفها ». - ذا أتلانتيك «إنَّ كتاب إريكا يونغ الخوف من الموت يتحدّى أفول الجنس». - ذا نيويورك تايمز «إنَّ أسلوب يونغ في الكتابة مُراوغ وجذّاب، تَكَدُّسُ المواضيع المُعقَّدة في قصةٍ سوف تجعل القرّاء يضحكون ويفكّرون» . RT - لمراجعة الكتب(أربع نجوم) «إنَّ رواية الخوف من الموت تدعم رواية يونغ الكلاسيكيّة الخوف من الطيران. في هذه الرواية الجذلة، المُثيرة جنسياً والحكيمة بخفّتها، تستكشف يونغ بعض الحقائق العميقة عن التقدُّم في السن، والعائلة، والحب، والزواج بعد سن الستين. هذه الرواية هي مزيج رائع، ممتع في قراءته من التسلية الحِكمة. لقد أحببتُها! ». - سوزان تشيفر، صاحبة الكتاب الرائج «العودة إلى المنزل قبل حلول الظلام

Translated to Arabic, 'Fear of Dying', a 2015 novel by American novelist, poet, and satirist Erica Jong (b. 1942).

''As the afternoon of life looms over Vanessa Wonderman, she watches her parents age, attends doctor appointments with her pregnant daughter, and sits by the hospital bed of her husband, Asher, fifteen years her senior. With her best years as an actress behind her, she's discovering that beginnings are easy, but endings can be hard.

Could her fountain of youth fantasies be fulfilled on zipless.com? A site inspired by the writings of her best friend, Isadora Wing, it promises 'no strings attached' encounters-and Vanessa is so restless that she's willing to try anything.

Fear of Dying is a daring and delightful look at what it really takes to be human and female in the 21st century. Wildly funny and searingly honest, it is a story for everyone who has ever been shaken and changed by love.'' (From English Edition)

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Jong, Erica (1942 - ) اريكا يونغ
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 272 pp
Publisher:Dar al Mada, Beirut 2018 Arabic Edition
Dimensions:14 x 20 cm
ISBN-13:9782843091391
Topic:Selected Translation - American Fiction

Khawf min al-Mawt الخوف من الموت
US$14.95

Scroll To Top
Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@jarirbooksusa.com
Or Call: 714-539-8100
Jarirbooksusa.com
Proud to Specialize In...
Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100